کنکور تجربی دارم چیکار کنم ؟

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

روش مطالعه عربی کنکور

عربی درسی با ضریب 2 و اهمیتی در حد ضریب 4 در کنکور است که در این مقاله می خواهیم به ارائه توضیحاتی درباره روش مطالعه عربی کنکور بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بهترین روش مطالعه عربی کنکور را یاد بگیرید.

 

روش مطالعه عربی کنکور

 

نکات مهم در روش مطالعه عربی کنکور

اولین نکته برای یادگیری درست درس عربی، انتخاب بهترین منبع عربی کنکور است. شما باید سعی کنید متناسب با سطح خود، بهترین منبع را برای خودتان انتخاب کنید. دقت کنید که لزوماً منبع رتبه یک کنکور، برای شما بهترین منبع نیست و این شما هستید که باید بهترین منبع را برای خودتان پیدا و انتخاب کنید.

دومین نکته بررسی و شناخت توانایی ها و سابقه علمی خودتان در درس عربی است. برای اینکه بتوانید از روش مطالعه عربی کنکور که می خواهیم در ادامه توضیح بدهیم، به خوبی استفاده کنید، باید اول سطح خودتان را بشناسید. دقت کنید اگر پایه درسی ضعیفی در عربی دارید، باید در تابستان پایه خودتان را تقویت کنید تا بتوانید در طول سال مطالعه ای خوب و جامع و با کیفیت داشته باشید. پایه عربی برای شما نظام جدیدی ها، عربی سال نهم است.

سومین نکته بررسی سوالات کنکور های سال های گذشته است. قبل از شروع به مطالعه و استفاده از روش مطالعه عربی کنکور که در ادامه راجع به آن حرف می زنیم، باید سوالات کنکور را بررسی کنید تا دید طراح کنکور را بشناسید و بتوانید طبق دید و نظر طراح درس بخوانید.

چهارمین نکته هم درباره مطالعه مبحثی عربی است. همه مشاورین پیشنهاد می کنند که داوطلبان عربی را به صورت مبحثی بخوانند ولی ما می گوییم طبق سطحتان عمل کنید. اگر سطح عربی متوسط و خوبی دارید، به صورت مبحثی مطالعه کنید و جلو بروید اما اگر نه، حتما به صورت درس به درس مطالعه داشته باشید.

بخش اول روش مطالعه عربی کنکور: ترجمه و تعریب

برای یادگیری ترجمه و تعریب در درس عربی نیازی به حفظ مجدد لغات عربی که در انتهای کتاب آمده، نیست. البته اگر سطح خوبی در عربی ندارید، سعی کنید با مطالعه تشریحی هر درس، معنی لغات را یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید به تست های ترجمه و تعریب کنکور پاسخ بدهید باید نکات مربوط به ترجمه انواع فعل، اسم و ... را یاد بگیرید و از تست زدن به صورت روتین برای این بخش استفاده کنید تا در نهایت بتوانید به سوالات این بخش در کنکور پاسخ بدهید.

بخش دوم روش مطالعه عربی کنکور: قواعد

اول باید پایه خودتان را قوی کنید و بعد به سراغ مطالعه کنکور قواعد بروید. روش مطالعه عربی کنکور برای بخش قواعد این است که اول درسنامه کتاب تست یا جزوه دبیر را بخوانید و یاد بگیرید و نکات تستی آن را به خاط بسپارید و بعد شروع به حل تعداد زیادی تست کنید. دقت کنید که تمرکز اصلی شما باید به روی تست های کنکور باشد.

بخش سوم روش مطالعه عربی کنکور: درک مطلب عربی

بخش چالش برانگیز درس عربی، همین درک مطلب آن است. برای تقویت خودتان در حل سوالات این بخش بهتر است کتاب مجزایی تهیه کرده و به صورت رویتن و روزانه و یا یک روز درمیان به حخل تست های آن بپردازید. به مرور زمان در این بخش تقویت می شوید چون ذهن شما به عربی خواندن و عربی فهمیدن عادت کرده است. یک اشتباه رایج بین داوطلبان این است که درگیر حفظ کردن لغات درک مطلب ها می شوند که این کار اصلاً درست نیست و کمکی به شما نمی کند.

بخش چهارم روش مطالعه عربی کنکور: تحلیل صرفی

تست های تحلیل صرفی عربی برای حل نیاز به علم زیاد دارند. بنابراین در صورتی که عربی قوی ندارید، فعلاً تا قوی شدنتان به سراغ تست های تحلیل صرفی نروید. البته این سوالات، سوال های سختی نیستند و فقط باید با تمرین زیاد در آن ها به مهارت برسید و بدانید که برای حل این سوال ها، باید از کجا شروع کرد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

بهترین کتاب فیزیک کنکور

قطعاً می دانید که یکی از اصل های موفقیت در کنکور، انتخاب بهترین منبع و بهترین کتاب کنکور است. در این مقاله اختصاصاً می خواهیم درباره بهترین منبع فیزیک کنکور صحبت کنیم و با گفتن 5 نکته کلیدی شما را در انتخاب بهترین کتاب فیزیک کنکور راهنمایی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین کتاب فیزیک کنکور

5 نکته برای انتخاب بهترین منبع فیزیک کنکور

باید بدانید که بهترین منبع کنکور برای هرکس متفاوت است و لزوماً منبع و کتابی که دوست شما از آن استفاده کرده و از آن نتیجه گرفته، نمی تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و یا حتی منبعی که رتبه یک کنکور از آن استفاده کرده، نمی تواند بهترین منبع کنکور برای شما باشد. به همین دلیل در ادامه می خواهیم 5 نکته را بررسی کنیم تا بتوانید خودتان بهترین منبع فیزیک کنکور را برای خودتان انتخاب کنید.

توجه به نوع کتاب

می دانید که کتاب ها و منابع مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام برای بازه زمانی خاصی از مسیر کنکور آماده و طراحی شده اند. باید دقت کنید منبعی که تهیه می کنید، متناسب با نیاز شما باشد. اگر به آموزش نیاز دارید، باید دقت کنید کتابی را انتخاب کنید که هم آموزش و هم تست داشته باشد. اگر کتاب را برای دوران جمع بندی تهیه می کنید، باید دقت کنید که از کتاب های مخصوص دوران جمع بندی استفاده کنید. پس در انتخاب بهترین کتاب کنکور حتماً به نوع کتابی که می خرید، توجه کنید.

توجه به سطح علمی کتاب

باید دقت کنید بهترین کتاب کنکور برای شما کتابی است که سطح علمی آن متناسب با سطح شما باشد. شما باید به سابقه تحصیلیتان توجه کنید تا بتوانید بهترین کتاب کنکور را انتخاب کنید. بعضی از بچه ها فکر می کنند هرچقدر سطح کتاب بالاتر باشد بهتر است در صورتی که این طور نیست و شما باید کتابی را انتخاب و تهیه کنید که بتواند نیاز های شما را برآورده کند.

چند منبعی بودن ممنوع!

فکر نکنید هرچقدر منابع بیشتری داشته باشید بهتر است. سعی کنید با بررسی بهترین منبع کنکور را انتخاب کنید و همان را چندین بار بخوانید و به مطالب آن مسلط شوید. با داشتن چند منبع مختلف کیفیت مطالعه شما پایین می آید و نمی توانید حتی به یک کتاب هم مسلط شوید.

وفاداری به کتاب تا رسیدن به اشباع

شما باید بهترین منبع کنکور که انتخاب کرده اید را چندین بار بخوانید و به همه مطالب آن مسلط شوید. شما باید بارها و بارها مطالب بهترین کتاب کنکور که انتخاب کرده اید را بخوانید و همه نکات ان را یاد بگیرید.

سال چاپ کتاب

بهترین کتاب کنکور برای شما کتابی است که حتماً متناسب با سال کنکور شما باشد. به همین دلیل هنگام خرید به سال چاپ کتاب دقت کنید و به روز ترین کتاب را تهیه کنید تا به مشکل نخورید.

معرفی بهترین کتاب فیزیک کنکور

حال که فهمیدید بهترین کتاب کنکور را چگونه می توانید انتخاب کنید، می خواهیم بهترین منبع فیزیک کنکور را با سطح بندی به شما معرفی کنیم.

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای سطح قوی

بهترین منبع فیزیک کنکور برای کسانی که در درس فیزیک بسیار قوی هستند، کتاب های نشرالگو است. این کتاب ها درسنامه هایی دارند که اگر به فیزیک علاقه مندید و همچنین پایه قوی در این درس دارید، به درد شما می خورد. همچنین تست های این کتاب ها که جزو بهترین کتاب فیزیک کنکور هستند، تست های سخت و چالشی هستند که می توانند تا حد زیادی شما را به چالش بکشند و درگیرتان کنند.

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای سطح متوسط

اگر در فیزیک سطح متوسطی دارید، بهترین کتاب فیزیک کنکور برای شما کتاب های آبی قلمچی و کتاب های انتشارات خیلی سبز است که می توانید از ان ها استفاده کنید.

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای سطح ضعیف

و حالا پیشنهاد دورخیز به داوطلبانی که سطح ضعیفی در درس فیزیک دارند! پیشنهاد ما به این دسته از داوطلبان استفاده از کتاب های میکروطبقه بندی گاج است که بهترین منبع فیزیک کنکور برای این دسته از داوطلبان است. درسنامه های این کتاب بسیار مفصل است و شما می توانید همه مطالب را به خوبی یاد بگیرید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

آشنایی با تکنیک های تست زنی

قطعاً اگر داوطلب کنکور سراسری باشید، می دانید که برای اینکه بتوانید از کنکور سراسری بهترین نتیجه را بگیرید، باید تکنیک های تست زنی را یاد بگیرید. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم درباره تکنیک های تست زنی صحبت کنیم تا شما با رعایت آن ها به مهارت تست زنی دست پیدا کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تکنیک های تست زنی

 

روش ها و تکنیک های تست زنی

برای اینکه بتوانید در تست زدن به مهارت برسید و مهارت های تست زنی را یاد بگیرید ابتدا لازم است انواع تست را بشناسید. شما باید 4 دسته تست را بررسی کنید:

  1.  تست آموزشی برای یادگیری
  2.  تست تثبیتی برای عمسق شدن یادگیری
  3.  تست ارزیابی برای محک زدن
  4.  تست زمان دار برای افزایش سرعت

شما باید بدانید که هر یک از این تست ها را باید در چه برهه ای از زمان بزنید تا بتوانید به مهارت های تست زنی دست پیدا کنید.

تست های آموزشی، تست هایی هستند که فقط و فقط برای یادگیری بهتر شما هستند و به شما کمک می کنند تا با مفاهیم درس بهتر آشنا شوید. این روش تست زنی برای زمانی است که برای اولین بار یک مبحث را مطالعه می کنید. در زدن این تست ها به زمان توجه نکنید و از خودتان توقع نداشته باشید که پاسخ صحیح به سوالات بدهید.

تست های تثبیتی، در مرحله دوم از یادگیری تکنیک های تست زنی قرار می گیرند. در این مرحله باید تست های سخت تری نسبت به قبل حل کنید و به نحوی تست بزنید که کل مباحث درس پوشش داده شود. برای افزایش مهارت های تست زنی در خود باید حتما تست های تثبیتی را حل کنید و در برنامه تان داشته باشید.

تست های ارزیابی، تست هایی هستند که در مرحله سوم از تکنیک های تست زنی قرار دارند و باید به آن ها هم توجه کنید. در این مرحله باید شما معلم خودتان باشید. تست هایی که در دو مرحله قبل حس کرده اید مهم هستند را مشخص کنید و هم چنین منابعی را انتخاب کنید که سوالات سخت تری دارند. حالا تعدادی سوال را مشخص کنید و از خودتان امتحان بگیرید. این مرحله در افزایش مهارت های تست زنی شما بسیار موثر است پس حتماً آن را جدی بگیرید.

تست های زمان دار هم در مرحله آخر از تکنیک های تست زنی قرار دارند که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرند چون کنکور به صورت زمان دار و محدود برگزار می شود و بنابراین شماهم باید تمرین کنید تا بتوانی در مدت زمان کوتاه به سوالات پاسخ بدهید و این فرایند هم فقط با یادگیری تکنیک های تست زنی و افزایش مهارت های تست زنی ایجاد می شود.

برای افزایش مهارت های تست زنی باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. تست های آموزشی را به صورت تک به تک بزنید.
  2.  تست های متنوع از همه مباحث بزنید.
  3.  تست ها را به صورت مخلوص بزنید.
  4.  برای پوشش تمام مباحث تست ها را به صورت مضربی بزنید.
  5.  در تست های زمان دار به خودتان ارفاق نکنید و حتی زمانی کمتر از زمان کنکور به خودتان بدهید.
  6.  تست های کتابتان را نشاندار کنید و در سه دسته غلط ها، نزده ها، درست های نکته دار آن ها را دسته بندی کنید.
  7.  سعی کنید برای افزایش مهارت های تست زنی ه=خود، انواع تیپ سوالات را بشناسید.
  8.  برای افزایش مهارت های تست زنی، یکی از تکنیک ها این است که تست ها را دقیق و خوب تحلیل کنید.
  9.  نکات تست ها را بعد از بررسی و تحلیل، استخراج کنید و بنویسید.
  10.  برای افزایش مهارت های تست زنی باید بدانید که حل کردن تست های زیاد اهمیت بسیاری دارد.
  11.  کیفیت حل تست را فراموش نکنید و آن را جدی بگیرید. صبور باشید تا بتوانید به مهارت های تست زنی دست پیدا کنید.
  12.  یکی از راه های افزایش مهارت های تست زنی، شناخت طرز تفکر طراح سوالات کنکور است. پس سعی کنید حتما تست های کنکورهای سال های قبل را بررسی کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تکنیک های تست زنی و مهارت های تست زنی را با اختصار برای شما عزیزان توضیح بدهیم. امیدواریم با رعایت این نکات در حل تست ها حرفه ای تر عمل کنید و مهارت های تست زنی خود را تقویت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

قبولی در دانشگاه فرهنگیان چه شرایطی دارد؟

در سال های اخیر داوطلبان زیادی گرایش به سمت قبولی در رشته های دبیری دانشگاه فرهنگیان پیدا کرده اند و به همین دلیل رقابت برای قبولی بیشتر شده است و در این مقاله می خواهیم مفصل در این باره صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا هم با شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان بیشتر آشنا شوید و هم با رشته های دانشگاه فرهنگیان که مختص داوطلبان گروه تجربی است آشنایی پیدا کنید.

قبولی در دانشگاه فرهنگیان

شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان

قبولی در دانشگاه فرهنگیان سه شرط دارد. سه شرط اساسی قبولی در دانشگاه فرهنگیان، معدل، تراز کنکور سراسری و قبولی در مصاحبه است. دانش آموزان برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید حداقل معدل کل 15 داشته باشند. یعنی باید میانگین معدل سه سال آخر 15 به بالا باشد. دانش آموزانی که تراز 6500 به بالا در کنکور سراسری کسب کرده اند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مجاز می شوند.

قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شرط اساسی برای قبولی است و داوطلبی اگر دو شرط اول را داشته باشد اما در مصاحبه قبول نشود، در کل برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان هیچ شانسی نخواهد داشت. همچنین یک شرط سنی هم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که داوطلبن باید در هنگام ورود به دانشگاه 22 سال تمام و یا کمتر سن داشته باشند.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اطلاعات سیاسی و اجتماعی داوطلب مورد سنجش قرار می گیرد. همچنین سلامت جسم و روان داوطلب نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. معاینات سلامت جسمی داوطلب شامل سلامت بینایی، شنوایی و ... است. برای مثال استفاده از سمعک و لکنت زمان از جمله معیارهایی است که حتما مورد سنجش قرار می گیرد. همچنین شرایط برای قد و وزن هم وجود دارد و حداقل قد برای خانم ها 155 سانتی متر و برای آقایان 160 سانتی متر است.

دقت کنید که فن بیان، توانایی در حفظ آرامش و همچنین نحوه برخورد مناسب داوطلب هم مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس اگگر هدف شما قبولی در دانشگاه فرهنگیان است باید از قبل برای مصاحبه آماده شوید. دقت کنید که حتی اگر معدل بالایی داشته باشید و همچنین تراز شما در کنکور سراسری بسیار بالا باشد اما در مصاحبه پذیرفته نشوید، نمی توانید وارد دانشگاه فرهنگیان بشوید.

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان

نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی است. یعنی داوطلبان بوم هر دانشگاه برای قبولی در آت دانشگاه شانس قبولی دارند و داوطلبان برای قبولی تنها با داوطلبان بوم خود رقابت می کنند. به همین دلیل است که بازه رتبه قبولی در رشته های دانشگاه فرهنگیان بسیار گسترده است و ممکن است در یک بوم، به علت زیاد بودن تقاضا برای دانشگاه فرهنگیان، رتبه لازم برای قبولی 1000 باشد ولی در بومی دیگر به علت پایین بودن تقاضا برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان، رتبه لازم برای قبولی 15000 و یا بیشتر باشد.

رشته های دانشگاه فرهنگیان برای گروه تجربی

حالا که با شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان آشنا شدید، می خواهیم درباره رشته هایی که در دانشگاه فرهنگیان برای گروه تجربی ارائه می شود صحبت کنیم. رشته های دانشگاه فرهنگیان از تنوع بالایی برخوردارند و البته هر داوطلب تنها می تواند با توجه به رشته تحصیلی خود، رشته های خاضی را برای قبولی انتخاب کند. در ادامه می خواهیم لیست رشته های گروه علوم تجربی را بررسی کنیم.

  • دبیری شیمی
  • دبیری زیست شناسی
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش و پرورش کودکان استثنایی
  • آموزش تربیت بدنی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

مشاوره انتخاب رشته 99

در سال کنکور، بعد از دادن یک آزمون خوب، مهم ترین مسئله انجام یک انتخاب رشته خوب و حرفه ای است. انتخاب رشته 99 از جمله کارهایی است که باید با وسواس و دقت و تجربه زیادی انجام شود. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم حتماً از مشاوره انتخاب رشته 99 استفاده کنید تا از انتخاب رشته خود بهترین نتیجه را بگیرید. در این مقاله می خواهیم پیرامون همین موضوع نکاتی را بگوییم تا بخشی از نیاز شما به مشاوره انتخاب رشته 99 را برطرف کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره انتخاب رشته 99

 

بخش اول مشاوره انتخاب رشته 99: در انتخاب رشته اولویت با رشته است یا دانشگاه؟

سوال خیلی از بچه ها در مشاوره انتخاب رشته 99 این است که اولویت را به دانشگاه بدهیم یا رشته. جواب این سوال این است که کاملاً بستگی به شما دارد. شما اگر دوست دارید حتماً در یک رشته خاص تحصیل کنید، پیشنهاد می کنیم که اولویت خود را رشته قرار بدهید و ابتدا کل دانشگاه هایی که آن رشته را ارائه می دهند را انتخاب کنید. اما اگر برای شما فرقی ندارد که در چه رشته ای تحصیل کنید، پیشنهاد می کنیم اول چندین رشته انتخابی خود را در دانشگاه های تراز اول ایران انتخاب کنید. به پایان اولین بخش از مشاوره انتخاب رشته 99 رسیدیم. برای رسیدن به جواب سایر سوالاتتان تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بخش دوم مشاوره انتخاب رشته 99: در انتخاب رشته چه سهمیه هایی تاثیر گذار است؟

در این بخش از مشاوره انتخاب رشته 99، انواع سهمیه ها را معرفی می کنیم. در انتخاب رشته 99 سه سهمیه مناطق، ایثارگران و هیئت علمی وجود دارد. سهمیه مناطق برای همه داوطلبان تاثیر گذار است و هرکس از این سهمیه بهره مند می شود. سهمیه ایثارگران هم مخصوص خانواده محترم شهدا و رزمندگان است که به دو دسته 25 درصد و 5 درصد تقسیم می شود. سهمیه هیئت علمی هم مخصوص داوطلبانی است که پدر یا مادرشان از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هستند.

تک تک این سهمیه ها در انتخاب رشته شما تاثیر گذارند و شما در این بخش از مشاوره انتخاب رشته 99 باید بدانید که رتبه ای که  باید با آن انتخاب رشته کنید، همان رتبه در سهمیه است.

بخش سوم مشاوره انتخاب رشته 99: در انتخاب رشته به امید گرفتن انتقالی، شهرهای دور را انتخاب کنم؟

اصلاً پیشنهاد نمی کنیم که با چنین امیدی انتخاب رشته کنید. گرفتن انتقالی شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد و هر ساله هم این قوانین سخت گیرانه تر می شوند. دقت کنید حتی اگر از دانشگاهی انتقالی بگیرید، در دانشگاه مقصد اصلاً حس خوبی به شما انتقال داده نمی شود و نمی توانید از امکانات به خوبی استفاده کنید چون دانشجویان زیادی مثل شما انتقالی گرفته اند و به دلیل محدود بودن امکانات، به سختی می توانید در کلاس های شلوغ دانشگاه، به راحتی از امکانات استفاده کنید.

بخش چهارم مشاوره انتخاب رشته 99: در انتخاب رشته ترتیب چینش کد رشته محل ها باید به چه صورت باشد؟

همیشه در مشاوره انتخاب رشته به داوطلبان گفته ایم که انتخاب های خود را در سه دسته تقسیم بندی کنید: انتخاب های خوش بینانه، انتخاب های واقع بینانه و انتخاب های بد بینانه.

در ابتدای لیست انتخاب رشته که در سایت سنجش وارد می کنید، باید انتخاب های خوش بینانه را قرار بدهید تا حتی اگر یک درصد احتمال قبولی برای شما وجود داشته باشد، از آن یک درصد استفاده کنید. بعد از آن انتخاب های واقع بینانه و بعد انتخاب های بد بینانه. البته همواره در مشاوره انتخاب رشته 99 می گوییم که دقت کنند که هر رشته ای را که انتخاب می کنند، متناسب با ویژگی های شخصیتی و روحیه آن ها باشد و اصلاً به سمت انتخاب رشته هایی که نمیشناسند، نروند. هر رشته را با این دید انتخاب کنید که ممکن است در آن رشته پذیرفته شوید و مجبورید که به دانشگاه بروید.

بخش پنجم مشاوره انتخاب رشته 99: کسانی که می خواهند پشت کنکور بمانند، انتخاب رشته کنند؟

پیشنهاد می کنیم حتی اگر می خواهید پشت کنکور بمانید، انتخاب رشته را انجام بدهید. چون همین کار باعث افزایش اعتماد به نفس و روحیه شما می شود. البته باید دقت کنید که رشته های روزانه که امکان قبولی صد درصدی در آن ها دارید را اصلاً نباید انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

روش مطالعه ریاضی کنکور

روش مطالعه ریاضی کنکور از دغدغه های کنکوری ها است. خیلی از داوطلبان کنکور نمی دانند که روش درست مطالعه ریاضی کنکور چگونه است و فکر می کنند تنها با حل چندین مثال از مسائل بدون رسیدن به درکی از مفاهیم می توانند در ریاضی کنکور موفق شوند. در صورتی که این طور نیست. در این مقاله می خواهیم در رابطه با روش مطالعه ریاضی کنکور صحبت کنیم تا این ابهامات برطرف شود. به خصوص با سوالات طرح شده در کنکورهای اخیر، قطعاً باید فهمیده باشید که باید روش مطالعه درست ریاضی را یاد بگیرید تا بتوانید مفهومی مطالعه کنید و مفهومی ایدبگیرید و درنهایت به سوالات این درس پاسخ بدهید. پس با ما همراه باشید.

روش مطالعه ریاضی کنکور

معرفی درس ریاضی

درس ریاضی مهم ترین درس رشته ریاضی و یکی از مهم ترین دروس رشته تجربی و انسانی  است که دارای مفاهیم و مسائل زیاد و مختلف است و دانش آموزان باید تک تک آن ها را بفهمند و یاد بگیرند و همچنین این مفاهیم را در کنار هم نیز بلد باشند تا بتوانند به سوالات این درس پاسخ بدهند. تا چند سال پیش سوالات ریاضی به خصوص رشته تجربی به نحوی طرح می شدند که اگر کنکور های چندسال اخیر را داوطلبی بررسی کرده بود، می توانست به درصدی نزدیک به 50 در آن درس برسد. اما در کنکورهای اخیر اصلاً این طور نیست و تا داوطلبی کل مفاهیم یک مبحث را بلد نباشد، نمی تواند به سوالات درس ریاضی در کنکور پاسخ بدهد و به درصد خوبی برسد. از آن جایی که زمان پاسخ گویی به سوالات این درس در هر سه رشته بسیار کوتاه است، بنابراین دانش آموزان باید به سطح تسلط خوبی در این درس رسیده باشند که این سطح از تسلط تنها با روش مطالعه درست، مرورهای به موقع و ایجاد ارتباط بین مفاهیم و رسیدن به سرعت عمل است که به همین دلیل امروز می خواهیم با هم روش مطالعه ریاضی کنکور را یاد بگیریم.

روش مطالعه ریاضی کنکور

حالا که با ساختمان و ماهیت درس ریاضی به طور کلی آشنا شدید، می خواهیم روش مطالعه ریاضی کنکور را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مراحل روش مطالعه ریاضی عبارت است از: فراگیری، تمرین و یادگیری و فرآیند حل مسئله و در نهایت تسلط.

برای اینکه در درس ریاضی پیشرفت کنید و از یک روش مطالعه ریاضی کنکور حرفه ای استفاده کنید، باید با استفاده از یک منبع خوب آموزشی در صورتی که در مفاهیم ضعف دارید ابتدا خوب درس را فرابگیرید. در صورتی که در کلاس درس شرکت می کنید یادگیری اولیه مفاهیم در کلاس درس هم می تواند انجام شود. پس از یادگیری اولیه و در قدم دوم روش مطالعه ریاضی کنکور بلافاصله باید فرآیند حل سوالات ریاضی را براساس آن مفاهیم و سایر نکات نیز یاد بگیرید. این مرحله ممکن است به سادگی انجام نشود و در حین آن نیاز به حل تعداد قابل توجهی تست، تمرین و مسئله باشد. در گام نهایی روش مطالعه ریاضی کنکور باید خود را به تسلط برسانید. تسلط یک شبه اتفاق نمی افتد و در این روش مطالعه ریاضی کنکور حتما باید به صورت مداوم مطالب را مرور کنید و تست و تمرین کافی حل کنید. پیشنهاد می کنیم در پایان هر فصل در یک برگه به این سوال پاسخ بدهید:

با مطالعه این فصل چه چیزهایی یاد گرفتم؟

با انجام این کار متوجه می شوید که درس را یاد گرفته اید یا نه و یک جمع بندی خوب و کامل از فصل هم در ذهن شما انجام می شود. در ادامه این کار هم سعی کنید یک مدل سازی از سوالات فصل برای خودتان انجام دهید. یعنی بدانید که از آن فصل چند مدل سوال مطرح می شود. با این کار همه مطالب در ذهن شما جمع می شود و دیگر به این مشکل بر نمی خورید که وقتی سوالی را در آزمون دیدید، ندانید که برای حل سوال باید از کجا شروع کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

روش مطالعه شیمی کنکور

روش مطالعه شیمی کنکور از دغدغه های کنکوری ها است. خیلی از داوطلبان کنکور نمی دانند که روش درست مطالعه شیمی کنکور چگونه است و فکر می کنند تنها با حفظ کردن کتاب درسی و حل چندین مثال از مسائل می توانند در شیمی کنکور موفق شوند. در صورتی که این طور نیست. در این مقاله می خواهیم در رابطه با روش مطالعه شیمی کنکور صحبت کنیم تا این ابهامات برطرف شود. به خصوص با سوالات طرح شده در کنکورهای اخیر، قطعاً باید فهمیده باشید که باید روش مطالعه درست شیمی را یاد بگیرید تا بتوانید به سوالات این درس پاسخ بدهید. پس با ما همراه باشید.

روش مطالعه شیمی کنکور

معرفی درس شیمی

درس شیمی یکی از مهم ترین دروس رشته ریاضی و تجربی است که دارای مفاهیم، حفظیات و اصطلاحات و مسائل زیاد و مختلف است و دانش آموزان باید تک تک آن ها را بفهمند و یاد بگیرند و همچنین اصطلاحات ویژه را به خاطر بسپارند. همچنین دانش آموزان باید بتوانند بین مطالب و مفاهیمی که می خوانند ارتباط برقرار بکنند تا در نهایت بتوانند به سوالات چالش برانگیز کنکور به خصوص در بخش مسائل پاسخ بدهند. از آن جایی که زمان پاسخ گویی به سوالات تنها 35 دقیقه است، بنابراین دانش آموزان باید به سطح تسلط خوبی در این درس رسیده باشند که این سطح از تسلط تنها با روش مطالعه درست، مرورهای به موقع و ایجاد ارتباط بین مفاهیم و رسیدن به سرعت عمل است که به همین دلیل امروز می خواهیم با هم روش مطالعه شیمی کنکور را یاد بگیریم.

روش مطالعه شیمی کنکور

حالا که با ساختمان و ماهیت درس شیمی به طور کلی آشنا شدید، می خواهیم روش مطالعه شیمی کنکور را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

1. در قدم اول باید یک مطالعه سطحی و سریع از کل فصل داشته باشید و با اصطلاحات، موضوع، اشکال و کلیات درس آشنا شوید.

2. در قدم بعدی باید به بررسی سوالات کنکورهای 5 سال اخیر بروید تا با سبک سوالات کنکور اشنا شوید.

3. حالا باید به سراغ مطالعه پاراگراف به پاراگراف درسنامه کتاب کمک آموزشی خود بروید و همراه با مطالعه، مثال ها را حل کنید و با به خاطر سپردن نکات و همچنین فهمیدن آن ها، درسنامه را به پایان برسانید. در همین مرحله باید به حل تست های آموزشی بپردازید.

4. در این مرحله از روش مطالعه شیمی کنکور، باید به استخراج نکات از تست هایی که حل می کنید بپردازید و آن ها را یادداشت کنید.

5. قدم بعدی در دفعات بعدی مطالعه انجام و تکمیل می شود. در مرتبه بعدی مطالعه، باید اول مطالبی که در جلسه قبل مطالعه کردید را بازیابی کنید و سپس به تکمیل مطالعه فصل بپردازید. دقت کنید برای هر بخش جدید که مظالعه می کنید باید مراحل سه و چهار را پیاده کنید تا فصل به پایان برسد و سپس به مطالعه و مرور کلی فصل بپردازید و برای کل فصل تست آموزشی حل کنید. در کل دقت کنید که تست های آموزشی را درهر وعده مطالعاتی به صورت مضربی حل کنید.

6. این مرحله از روش مطالعه شیمی کنکور باید بعد از هر سری تست آموزشی انتجام شود. شما باید به کتاب درسی بازگردید و دوباره متن را مطالعه کنید.

7. مرحله آخر روش مطالعه شیمی کنکور، مرورهای به موقع است. شما باید در بازه های زمانی مناسب و طبق منحنی فراموشی مرورهای دوم و سوم را انجام دهید.

خب به انتهای پله های روش مطالعه شیمی کنکور رسیدیم. فقط باید دقت کنید که راز پیشرفت در درس شیمی مرورهای پی در پی و حل تست های فراوان است. شما باید تلاش کنید کلیه فصل ها رابیش از 4-5 بار بخوانید و تعداد فراوانی تست برای آن ها حل کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

مشاوره کنکور رشته تجربی

 

در سال کنکور و حتی قبل از آن خیلی درباره مشاوره کنکور می شنوید. موسسات مختلف به شما به عنوان بهترین مرکز مشاوره کنکور معرفی می شوند. در این زمان است که شما سر درگم می شوید و نمی دانید کدام موسسه مشاوره کنکور را انتخاب کنید و یا حتی به این فکر می کنید که استفاده از مشاوره کنکور لازم است یا نه. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم در رابطه با مشاوره کنکور و لزوم استفاده از آن با هم صحبت کنیم و ویژگی های یک مشاوره کنکور ایده آل را بررسی کنیم. البته در این مقاله به طور اختصاصی در رابطه با مشاوره کنکور رشته تجربی صحبت می کنیم. پس اگر داوطلب کنکور تجربی 1400 هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مشاوره کنکور رشته تجربی

اهمیت مشاوره کنکور تجربی در سال کنکور

در این بخش می خواهیم به این سوال جواب بدهیم: چرا باید مشاور کنکور داشته باشیم؟ علت اهمیت داشتن مشاوره کنکور رشته تجربی در سال کنکور این است که حجم درس های رشته تجربی بسیار زیاد است و همچنین منابع بسیار مختلفی در بازار وجود دارد و همچنین ظرفیت پذیرش رشته های پرطرفدار رشته تجربی که معمولاً اکثر داوطلبان برای قبولی در این رشته ها، وارد رقابت سنگین گروه علوم تجربی می شوند، بسیار محدود است. اینجاست که می توانیم بفهمیم کسی برنده خواهد بود که از ابتدا با برنامه ریزی درست و روش های درست جلو رفته است و از آزمون و خطا استفاده نکرده است. به عبارتی از یک مسیر مطمئن حرکت کرده است. این مسیر مطمئن چیزی نیست جز استفاده از مشاوره کنکور رشته تجربی!

یک مشاور کنکور حرفه ای رشته تجربی، در زمینه کنکور تجربه دارد و می داند در هر بازه از زمانی، چه کاری بهتر است انجام شود. یک مشاور کنکور، خود مسیر کنکور را پشت سر گذاشته و در این مسیر به موفقیت رسیده است بنابراین همه فراز و نشیب های این راه را می داند و به راحتی می تواند به کسی که برای اولین بار می خواهد این مسیر را برود، کمک کند. البته یک مشاور کنکور رشته تجربی باید ویژگی هایی داشته باشد تا به او مشاور کنکور حرفه ای بگوییم و شما بتوانید با خیال راحت به او تکیه کنید. در ادامه بررسی مشاوره کنکور رشته تجربی، ویژگی های یک مشاور کنکور حرفه ای را خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های یک مشاور کنکور حرفه ای

در ادامه صحبت هایمان، در این بخش می خواهیم در رابطه با ویژگی هایی که یک مشاور کنکور رشته تجربی داشته باشد، صحبت کنیم.

اولین ویژگی: باید رتبه برتر رشته تجربی باشد

کسی که می خواهد به عنوان یک مشاور در زمینه مشاوره کنکور رشته تجربی فعالیت کند، خود باید جزو رتبه برترها باشد تا بتواند افراد دیگر را راهنمایی کند و مسیر درست را به آن ها نشان بدهد. چون چنین فردی است که از مسیر کنکور خودش، سربلند بیرون آمده است و بنابراین می تواند تکیه گاه مناسبی برای مسیر کنکور باشد.

دومین ویژگی: نقاط قوت و ضعف شما را بشناسد

بهترین مشاور کنکور کسی است که در ابتدای راه، نقاط قوت و ضعف شما را بشناسد و طبق همین موضوع برای شما برنامع ریزی و هدف گذاری کند. قطعاً بازه زمانی که به نقاط قوت شما داده می شود، با بازه زمانی که به نقاط ضعف شما داده می شود، متفاوت است.

سومین ویژگی: سخت گیر، منظم و پیگیر باشد

بهترین مشاور کنکور رشته تجربی کسی است که سخت گیر و پیگیر باشد و با نظم در کار خود، به مطالعه شما نظم بدهد و در نهایت با پیگیری های مشاور، راهی غیر از درس خواندن برای شما وجود نداشته باشد.

چهارمین ویژگی: برنامه ریزی مدون و مرور محور انجام بدهد

از مهم ترین ویژگی های یک مشاور کنکور حرفه ای، طراحی یک برنامه ریزی مدون و مرور محور است به طوری که این برنامه ریزی همه نیازهای شما را برآورده کند و همچنین با مرورهای به موقعی که در آن گنجانده شده، میزان فراموشی مطالب را برای شما به صفر برساند. همچنین این برنامه باید طوری باشد که قابل انعطاف باشد و زمان هایی برای جبران در آن، در نظر گرفته شده باشد.

پنجمین ویژگی: فنون موفقیت در کنکور را به شما آموزش بدهد

یکی دیگر از ویژگی ها و به عبارتی وظایف بهترین مشاور کنکور رشته تجربی، آموزش فنون موفقیت در کنکور است. یعنی مشاور کنکور باید به شما روش مطالعه تک تک درس ها را آموزش بدهد، روش های تست زنی را به شما بگوید و مهارت های شرکت در آزمون را به شما یاد بدهد تا با همه این مهارت ها بتوانید مسیر کنکور را با موفقیت پشت سر بگذارید.

جمع بندی

در این مقاله به علت اهمیت بهره مندی از مشاوره کنکور رشته تجربی اشاره کردیم و گفتیم به علت وجود رقابت سنگین در رشته علوم تجربی برای رسیدن به رشته های پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی و ... باید هدفمند و با برنامه ریزی و روش درست این مسیر را طی کرد تا بتوان به راحتی به هدف رسید. البته به دلیل وجود مراکر مشاوره گسترده در زمینه کنکور، انتخاب بهترین مشاوره کنکور رشته تجربی دشوار است که ما با بیان کردن 5 ویژگی بهترین مشاوره کنکور رشته تجربی، کلید انتخاب بهترین مشاور کنکور رشته تجربی را به دست شما دادیم. امیدواریم بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت