قطعاً می دانید که یکی از اصل های موفقیت در کنکور، انتخاب بهترین منبع و بهترین کتاب کنکور است. در این مقاله اختصاصاً می خواهیم درباره بهترین منبع فیزیک کنکور صحبت کنیم و با گفتن 5 نکته کلیدی شما را در انتخاب بهترین کتاب فیزیک کنکور راهنمایی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین کتاب فیزیک کنکور

5 نکته برای انتخاب بهترین منبع فیزیک کنکور

باید بدانید که بهترین منبع کنکور برای هرکس متفاوت است و لزوماً منبع و کتابی که دوست شما از آن استفاده کرده و از آن نتیجه گرفته، نمی تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و یا حتی منبعی که رتبه یک کنکور از آن استفاده کرده، نمی تواند بهترین منبع کنکور برای شما باشد. به همین دلیل در ادامه می خواهیم 5 نکته را بررسی کنیم تا بتوانید خودتان بهترین منبع فیزیک کنکور را برای خودتان انتخاب کنید.

توجه به نوع کتاب

می دانید که کتاب ها و منابع مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام برای بازه زمانی خاصی از مسیر کنکور آماده و طراحی شده اند. باید دقت کنید منبعی که تهیه می کنید، متناسب با نیاز شما باشد. اگر به آموزش نیاز دارید، باید دقت کنید کتابی را انتخاب کنید که هم آموزش و هم تست داشته باشد. اگر کتاب را برای دوران جمع بندی تهیه می کنید، باید دقت کنید که از کتاب های مخصوص دوران جمع بندی استفاده کنید. پس در انتخاب بهترین کتاب کنکور حتماً به نوع کتابی که می خرید، توجه کنید.

توجه به سطح علمی کتاب

باید دقت کنید بهترین کتاب کنکور برای شما کتابی است که سطح علمی آن متناسب با سطح شما باشد. شما باید به سابقه تحصیلیتان توجه کنید تا بتوانید بهترین کتاب کنکور را انتخاب کنید. بعضی از بچه ها فکر می کنند هرچقدر سطح کتاب بالاتر باشد بهتر است در صورتی که این طور نیست و شما باید کتابی را انتخاب و تهیه کنید که بتواند نیاز های شما را برآورده کند.

چند منبعی بودن ممنوع!

فکر نکنید هرچقدر منابع بیشتری داشته باشید بهتر است. سعی کنید با بررسی بهترین منبع کنکور را انتخاب کنید و همان را چندین بار بخوانید و به مطالب آن مسلط شوید. با داشتن چند منبع مختلف کیفیت مطالعه شما پایین می آید و نمی توانید حتی به یک کتاب هم مسلط شوید.

وفاداری به کتاب تا رسیدن به اشباع

شما باید بهترین منبع کنکور که انتخاب کرده اید را چندین بار بخوانید و به همه مطالب آن مسلط شوید. شما باید بارها و بارها مطالب بهترین کتاب کنکور که انتخاب کرده اید را بخوانید و همه نکات ان را یاد بگیرید.

سال چاپ کتاب

بهترین کتاب کنکور برای شما کتابی است که حتماً متناسب با سال کنکور شما باشد. به همین دلیل هنگام خرید به سال چاپ کتاب دقت کنید و به روز ترین کتاب را تهیه کنید تا به مشکل نخورید.

معرفی بهترین کتاب فیزیک کنکور

حال که فهمیدید بهترین کتاب کنکور را چگونه می توانید انتخاب کنید، می خواهیم بهترین منبع فیزیک کنکور را با سطح بندی به شما معرفی کنیم.

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای سطح قوی

بهترین منبع فیزیک کنکور برای کسانی که در درس فیزیک بسیار قوی هستند، کتاب های نشرالگو است. این کتاب ها درسنامه هایی دارند که اگر به فیزیک علاقه مندید و همچنین پایه قوی در این درس دارید، به درد شما می خورد. همچنین تست های این کتاب ها که جزو بهترین کتاب فیزیک کنکور هستند، تست های سخت و چالشی هستند که می توانند تا حد زیادی شما را به چالش بکشند و درگیرتان کنند.

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای سطح متوسط

اگر در فیزیک سطح متوسطی دارید، بهترین کتاب فیزیک کنکور برای شما کتاب های آبی قلمچی و کتاب های انتشارات خیلی سبز است که می توانید از ان ها استفاده کنید.

بهترین کتاب فیزیک کنکور برای سطح ضعیف

و حالا پیشنهاد دورخیز به داوطلبانی که سطح ضعیفی در درس فیزیک دارند! پیشنهاد ما به این دسته از داوطلبان استفاده از کتاب های میکروطبقه بندی گاج است که بهترین منبع فیزیک کنکور برای این دسته از داوطلبان است. درسنامه های این کتاب بسیار مفصل است و شما می توانید همه مطالب را به خوبی یاد بگیرید.