کنکور تجربی دارم چیکار کنم ؟

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

بهترین منبع شیمی کنکور

همه داوطلبان برای شروع مسیر کنکور، ابتدا به انتخاب بهترین منابع کنکور فکر می کنند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم بهترین منابع برای یک از مهم ترین درس های رشته تجربی، یعنی شیمی را بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهترین منبع شیمی کنکور را بشناسید.

بهترین منبع شیمی کنکور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شما باید بدانید که بهترین منبع شیمی کنکور و یا بهترین منبع هر درس دیگر، باید توسط خود شما انتخاب شود. بهترین منبع شیمی کنکور برای شما با بهترین منبع شیمی کنکور برای دوست شما متفاوت است. حتی منبع شیمی که رتبه یک کنکور استفاده کرده، نمی تواند بهترین منبع شیمی کنکور برای شما باشد.

به عبارتی هرکس باید با بررسی منابع موجود در بازار، بهترین منبع شیمی کنکور را مخصوص خودش انتخاب کند. بهترین منبع شیمی کنکور باید:

  1. درسنامه های آموزشی داشته باشد که برای شما قابل فهم باشد.
  2. در درسنامه های آموزشی نکات مهم کنکوری را به زبان ساده توضیح داده باشد.
  3. با ارائه مطالب خارج از کتاب، شما را به بی راهه نبرد.
  4. تست های متنوع و کاربردی حول مطالب کتاب درسی داشته باشد.
  5. تست های کنکورهای سراسری را مورد بررسی قرار داده باشد.
  6. برای سوالات، جواب های کامل و قابل فهم ارائه داده باشد. به طوری که بعد از تست زدن و بررسی جواب ها، اشکالات شما رفع شود.
  7. بخش زیادی از درسنامه را به آموزش مسائل اختصاص داده باشد و با ارائه راهکارهایی به توانمندی شما در حل مسائل کمک کند.
  8. و در نهایت اینکه بهترین منبع، منبعی است که بتواند مثل یک معلم خوب و با تجربه، باعث یادگیری درست شما شود. به همین دلیل است که می گوییم بهترین منبع برای هرکس متفاوت است و هر داوطلبی باید بهترین منبع را برای خودش بیابد.

بهترین منبع شیمی کنکور چه منابعی هستند؟

در این بخش می خواهیم بهترین منبع شیمی کنکور را در سه سطح مختلف معرفی کنیم. باز تکرار می کنیم که بهترین منبع برای هر داوطلبی متفاوت است و به همین دلیل است ما می خواهیم بهترین منبع شیمی کنکور را در سه سطح معرفی کنیم.

سطح قوی

از معرفی بهترین منبع شیمی کنکور برای داوطلبان با سطح قوی شروع می کنیم. از نظر ما کتاب تست IQ جامع گاج، میکروطبقه بندی گاج(دوجلدی)، موضوعی مسائل خیلی سبز و موج آزمون شیمی برای داوطلبان قوی بهترین منبع شیمی کنکور هستند و جزو منابع رتبه برتر های کنکور تجربی در درس شیمی اند. میکروطبقه بندی گاج کتاب بسیار قوی است و تست های سطح بالایی دارد. از نظر درسنامه هم کتاب خیلی خوبی است و پاسخ نامه خیلی خوبی دارد. مطلب ویژه ای که در پاسخ نامه این کتاب است، وجود کادرهایی است که ویژه محاسبات است.

در کنار میکرو گاج، IQ هم بانک تست کاملی است. از کتاب موضوعی مسائل خیلی سبز هم برای مسائل می توانید استفاده کنید که این کتاب برای دوران جمع بندی هم بسیار خوب و مفید است. برای جمع بندی و ارزیابی هم می توانید از کتاب موج آزمون شیمی هم استفاده کنید.

سطح متوسط

اگر در درس شیمی سطح متوسط دارید، بهترین منبع شیمی کنکور برای شما، کتاب شیمی نشرالگو پایه و دوازدهم، فصل آزمون خیلی سبز و کتاب موضوعی مسائل خیلی سبز است. کتاب نشرالگو کتاب بسیار کاملی است و تست های زیادی دارد و کاملاً نیاز شما را برآورده می کند. برای ارزیابی هم می توانید از کتاب فصل آزمون خیل سبز استفاده کنید. این کتاب آزمون به آزمون است و در هر فصل چندین آزمون جزئی و کلی دارد و همچنین دارای آزمون های مشابه کنکور است.

سطح ضعیف

اگر در درس شیمی، سطح ضعیفی دارید هم نگران نباشید. پیشنهاد ما برای شما استفاده از خیلی سبز جامع 2 جلدی است. این کتاب دارای درسنامه خوب و کاملی است و تست هایی با سطح متوسط دارد و به شما کمک می کند تا مطالب را بهتر یاد بگیرید.

امیدواریم این مقاله در انتخاب بهترین منبع شیمی کنکور به شما کمک کند و بتوانید راحت تر بهترین منبع شیمی کنکور را انتخاب کنید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

بهترین منبع زیست شناسی کنکور

همه داوطلبان برای شروع مسیر کنکور، ابتدا به انتخاب بهترین منابع کنکور فکر می کنند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم بهترین منابع برای یک از مهم ترین درس های رشته تجربی، یعنی زیست شناسی را بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهترین منبع زیست شناسی کنکور را بشناسید.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شما باید بدانید که بهترین منبع زیست شناسی کنکور و یا بهترین منبع هر درس دیگر، باید توسط خود شما انتخاب شود. بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما با بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای دوست شما متفاوت است. حتی منبع زیست شناسی که رتبه یک کنکور استفاده کرده، نمی تواند بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما باشد.

به عبارتی هرکس باید با بررسی منابع موجود در بازار، بهترین منبع زیست شناسی کنکور را مخصوص خودش انتخاب کند. بهترین منبع زیست شناسی کنکور باید:

  1. درسنامه های آموزشی داشته باشد که برای شما قابل فهم باشد.
  2. در درسنامه های آموزشی نکات مهم کنکوری را به زبان ساده توضیح داده باشد.
  3. با ارائه مطالب خارج از کتاب، شما را به بی راهه نبرد.
  4. تست های متنوع و کاربردی حول مطالب کتاب درسی داشته باشد.
  5. تست های کنکورهای سراسری را مورد بررسی قرار داده باشد.
  6. برای سوالات، جواب های کامل و قابل فهم ارائه داده باشد. به طوری که بعد از تست زدن و بررسی جواب ها، اشکالات شما رفع شود.
  7. و در نهایت اینکه بهترین منبع، منبعی است که بتواند مثل یک معلم خوب و با تجربه، باعث یادگیری درست شما شود. به همین دلیل است که می گوییم بهترین منبع برای هرکس متفاوت است و هر داوطلبی باید بهترین منبع را برای خودش بیابد.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور چه منابعی هستند؟

در این بخش می خواهیم بهترین منبع زیست شناسی کنکور را در سه سطح مختلف معرفی کنیم. باز تکرار می کنیم که بهترین منبع برای هر داوطلبی متفاوت است و به همین دلیل است ما می خواهیم بهترین منبع زیست شناسی کنکور را در سه سطح معرفی کنیم.

سطح قوی

از معرفی بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای داوطلبان با سطح قوی شروع می کنیم. از نظر ما کتاب تست IQ گاج، پاور تست مهر و ماه و فصل آزمون خیلی سبز برای داوطلبان قوی بهترین منبع زیست شناسی کنکور هستند و جزو منابع رتبه برتر های کنکور تجربی در درس زیست شناسی اند. برای زیست دوازدهم، پاور تست مهر و ماه کتابی است که هم از نظر تست متنوع است و هم سطح تست ها متوسط رو به بالاست. پاسخ نامه خوبی هم دارد و به عنوان بهترین منبع زیست شناسی کنکور شناخته می شود.

کتاب های دیگری که در بازار هستند به خوبی این کتاب ها نیستند. پیشنهاد می کنیم که از کتاب IQ گاج به عنوان منبع دوم استفاده کنید و پاور تست مهر و ماه را در اولویت قرار بدهید. دقت کنید که زیست شناسی با ضریب 12 بیشترین تاثیر را در نتیجه کنکور شما دارد. بنابراین در انتخاب بهترین منبع زیست شناسی کنکور دقت کنید.

سطح متوسط

اگر در درس زیست شناسی سطح متوسط دارید، بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما، کتاب میکروطبقه بندی گاج وخیلی سبز است.این منابع تست های زیاد و متنوعی دارند و برخلاف بیشتر کتاب های بازار، نکات خیلی ریز که فاقد ارزش کنکوری هستند، ندارند. بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما همین دو کتاب است و پیشنهاد می کنیم برای منبع دوم هم همین کتاب ها را مجدد مطالعه کنید.

سطح ضعیف

اگر در درس زیست شناسی، سطح ضعیفی دارید هم نگران نباشید. پیشنهاد ما برای شما مطالعه و بررسی کتاب های میکرو پایه و دوازدهم گاج و کتاب خیلی سبز دوازدهم است.فقط باید سعی کنید درسنامه های این کتاب ها را دقیق بخوانید و بررسی کنید و برای منبع دوم هم همین کتاب ها را مجدد بررسی کنید. سعی کنید کتاب میکرو گاج که بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای سطح ضعیف است را در اولویت قرار بدهید.

امیدواریم این مقاله در انتخاب بهترین منبع زیست شناسی کنکور به شما کمک کند و بتوانید راحت تر بهترین منبع زیست شناسی کنکور را انتخاب کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور تجربی 99

اگر داوطلب کنکور 99 هستید، باید بدانید که برای انجام انتخاب رشته کنکور، باید حتماً اطلاعات و تجربه کافی داشته باشید. در این مقاله می خواهیم به صورت اختصاصی در رابطه اطلاعاتی که لازم است یک داوطلب رشته تجربی برای انتخاب رشته داشته باشد، صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا با انتخاب رشته کنکور تجربی 99 به طور اختصاصی آشنا شوید.

رشته های دانشگاهی رشته تجربی

 

برای اینکه بتوانیم دقیق تر در رابطه با انتخاب رشته کنکور تجربی 99 صحبت کنیم، لازم است اول اطلاعاتی در رابطه با رشته های دانشگاهی رشته تجربی کسب کنید.

در گروه علوم تجربی، توجه اکثر داوطلبان به سمت رشته های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی است و به عبارتی رقابت اصلی برای کسب رتبه لازم برای قبولی در این رشته هاست. البته رشته های پیراپزشکی مانند فیزیوتراپی، پرستاری، گفتاردرمانی، هوشبری، کارشناسی اتاق عمل و ... مخاطبان زیادی دارند و در سال های اخیر، به خاطر کاهش ظرفیت پذیرش رشته های دکتری عمومی، توجه بسیاری از داوطلبان را به خودشان جلب کرده اند. همچنین در گروه علوم تجربی، عده ای از داوطلبان تمایل به قبولی در رشته های دانشگاه فرهنگیان دارند و بنابراین برای قبولی در این رشته ها هم رقابت وجود دارد.

دانشگاه هایی که در گروه علوم تجربی، در صدر لیست انتخاب های داوطلبان است، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران است که همانطور که صحبت کردیم، دانشگاه فرهنگیان هم در کنار این دانشگاه ها در میان انتخاب های داوطلبان دیده می شود.

در ادامه مقاله می خواهیم به نکاتی که باید در انتخاب رشته کنکور تجربی 99 به آن ها توجه کنید، اشاراه کنیم. پس با ما همراه باشید.

نکات انتخاب رشته کنکور تجربی 99

نکات و پیشنهادات این بخش را دقیق بخوانید و حتی از آن ها نوت برداری کنید تا در زمان انتخاب رشته بتوانید از آن ها استفاده کنید.

1. حتماً بعد از برگزاری کنکور تا قبل از اعلام رتبه ها، در رابطه با رشته های مورد علاقتان و حتی رشته هایی که شناختی از آن ها ندارید، مطالعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. حتی با فارغ التحصیلان و یا دانشجویان این رشته ها هم صحبت کنید. اطلاعاتی که آ ن ها به شما می دهند به واقعیت نزدیک تر است و شما می توانید به درستی برای انتخاب رشته کنکور تجربی 99 تصمیم بگیرید.

2. سعی کنید یک تست شخصیت شناسی بدهید تا بیشتر خودتان و توانایی هایتان را بشناسید و طبق توانایی هایتان انتخاب رشته کنکور تجربی 99 را انجام دهید. فکر نکنید اگر فرد x در رشته پزشکی موفق شده، قطعاً شما هم موفق خواهید شد و یا اگر فرد y وارد رشته داروسازی شده ولی نتوانسته موفقیت بزرگی کسب کند، پس شما هم همینطور خواهید بود. به توانایی های خودتان تکیه کنید و طبق آن ها تصمیم بگیرید. می توانید با یک تست شخصیت شناسی که در اکثر موسسات مشاوره انتخاب رشته کنکور گرفته می شود، به این شناخت برسید.

3. پیشنهاد می کنیم تنها به نقاط مثبت یک رشته دانشگاهی توجه نکنید. همه جوانب یک رشته را بررسی کنید و خودتان را در آن رشته تصور کنید و ببینید می توانید از پس سختی های آن بربیایید یا نه.

برای اینکه بتوانیم دقیق تر در رابطه با انتخاب رشته کنکور تجربی 99 صحبت کنیم، لازم است اول اطلاعاتی در رابطه با رشته های دانشگاهی رشته تجربی کسب کنید.

در گروه علوم تجربی، توجه اکثر داوطلبان به سمت رشته های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی است و به عبارتی رقابت اصلی برای کسب رتبه لازم برای قبولی در این رشته هاست. البته رشته های پیراپزشکی مانند فیزیوتراپی، پرستاری، گفتاردرمانی، هوشبری، کارشناسی اتاق عمل و ... مخاطبان زیادی دارند و در سال های اخیر، به خاطر کاهش ظرفیت پذیرش رشته های دکتری عمومی، توجه بسیاری از داوطلبان را به خودشان جلب کرده اند. همچنین در گروه علوم تجربی، عده ای از داوطلبان تمایل به قبولی در رشته های دانشگاه فرهنگیان دارند و بنابراین برای قبولی در این رشته ها هم رقابت وجود دارد.

دانشگاه هایی که در گروه علوم تجربی، در صدر لیست انتخاب های داوطلبان است، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران است که همانطور که صحبت کردیم، دانشگاه فرهنگیان هم در کنار این دانشگاه ها در میان انتخاب های داوطلبان دیده می شود.

در ادامه مقاله می خواهیم به نکاتی که باید در انتخاب رشته کنکور تجربی 99 به آن ها توجه کنید، اشاراه کنیم. پس با ما همراه باشید.

نکات انتخاب رشته کنکور تجربی 99

نکات و پیشنهادات این بخش را دقیق بخوانید و حتی از آن ها نوت برداری کنید تا در زمان انتخاب رشته بتوانید از آن ها استفاده کنید.

1. حتماً بعد از برگزاری کنکور تا قبل از اعلام رتبه ها، در رابطه با رشته های مورد علاقتان و حتی رشته هایی که شناختی از آن ها ندارید، مطالعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید. حتی با فارغ التحصیلان و یا دانشجویان این رشته ها هم صحبت کنید. اطلاعاتی که آ ن ها به شما می دهند به واقعیت نزدیک تر است و شما می توانید به درستی برای انتخاب رشته کنکور تجربی 99 تصمیم بگیرید.

2. سعی کنید یک تست شخصیت شناسی بدهید تا بیشتر خودتان و توانایی هایتان را بشناسید و طبق توانایی هایتان انتخاب رشته کنکور تجربی 99 را انجام دهید. فکر نکنید اگر فرد x در رشته پزشکی موفق شده، قطعاً شما هم موفق خواهید شد و یا اگر فرد y وارد رشته داروسازی شده ولی نتوانسته موفقیت بزرگی کسب کند، پس شما هم همینطور خواهید بود. به توانایی های خودتان تکیه کنید و طبق آن ها تصمیم بگیرید. می توانید با یک تست شخصیت شناسی که در اکثر موسسات مشاوره انتخاب رشته کنکور گرفته می شود، به این شناخت برسید.

3. پیشنهاد می کنیم تنها به نقاط مثبت یک رشته دانشگاهی توجه نکنید. همه جوانب یک رشته را بررسی کنید و خودتان را در آن رشته تصور کنید و ببینید می توانید از پس سختی های آن بربیایید یا نه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیریت سایت