خیلی از داوطلبان در سال کنکور به دنبال پیدا کردن یک مشاور خوب و باتجربه هستند. همچنین در مقابل آن ها داوطلبانی وجود دارند که از مشاور بیزارند و همه تلاش خود را می کنند که یکه و تنها از پس کنکور بربیایند و حتی به حرف هیچ مشاوری هم گوش نمی دهند. در این مقاله می خواهیم درباره اهمیت مشاوره کنکور و دریافت آن صحبت کنیم تا داوطلبانی که از مشاوره کنکور استفاده می کنند، به کار خود مطمئن شوند و افرادی هم که از مشاوره کنکور بیزارند، به اشتباه خود پی ببرند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره کنکور

مشاوره کنکور یعنی چه؟

مشاوره در هر امری به معنای راهنمایی گرفتن در آن موضوع از کسی که تجربه کافی در آن زمینه را دارد، است. مشاوره کنکور هم همین است. شما در سال کنکور می توانید برای آنکه یک چراغ راه داشته باشید و قبل از اینکه مسیر را جلو بروید، از ادامه آن باخیر باشید، از مشاوره کنکور استفاده کنید.

مشاوره کنکور توسط چه کسی انجام می شود؟

مشاوره کنکور می توند توسط افراد زیادی انجام شود فقط بستگی دارد که انتخاب شما چه کسی باشد. متاسفانه بازار مشاوره کنکور درایران داغ است و هرکسی بعد از کنکور به فکر مشاوره دادن در زمینه کنکور می افتد. در صورتی که این موضوع برای مشاوره کنکور کافی نیست و کسی که می خواهد مشاوره کنکور بدهد باید ویژگی های خاصی داشته باشد. در این بخش از مقاله می خواهیم به ویژگی افرادی که صلاحیت ارائه مشاوره کنکور دارند اشاره کنیم.

  1. اولین ویژگی این است که کسی که می خواهد مشاوره کنکور بدهد، باید رتبه برتر رشته خود باشد. چون چنین کسی در مسیر کنکور به موفقیت رسیده و در نتیجه توانسته مسیر کنکور را با موفقیت پشت سر بگذارد پس می تواند در مشاوره کنکور بسیار توانمند باشد. البته این تنها شرط نیست.
  2. دومین ویژگی این است که کسی که می خواهد مشاوره کنکور بدهد، باید مسئولیت پذیر باشد. به عبارتی مشاوره کنکور باید توسط یک فرد دلسوز، مسئولیت پذیر و بسیار مهربان و البته جدی انجام شود تا بهترین نتیجه برای داوطلبی که از مشاوره کنکور استفاده می کند، حاصل شود.
  3. سومین ویژگی این است که کسی که می خواهد مشاوره کنکور بدهد، باید به قوانین کنکور مسلط باشد. این موضوع است که به داوطلب اطمینان خاطر می دهد که اگر در هر موضوعی به مشکل خورد، می تواند به مشاور رتبه برتر خود اعتماد کند.
  4. چهارمین ویژگی یک مشاوره کنکور ایده آل این است که در مشاوره کنکور یک برنامه ریزی متعادل و شخصی سازی شده در اختیار داوطلب قرار بگیرد. این موضوع یکی از مهم ترین ویژگی هاست و تنها کسی که با تجربه است و همچنین خود در این مسیر به موفقیت رسیده، می تواند چنین برنامه ریزی را پیاده کند.
  5. پنجمین ویژگی یک مشاوره کنکور این است که برنامه ریزی باید مرور محور باشد و همچنین متناسب با هدف داوطلب باشد. به عبارتی در مشاوره کنکور باید یک برنامه با مرورهای به موقع و طبق منحنی فراموشی تهیه شود و در اختیار داوطلب قرار داده شود.
  6. ششمین ویژگی یک مشاوره کنکور ایده آل این است که مشاوره کنکور در یک محیط دوستانه و صمیمی ولی در عین حال جدی انجام شود. داوطلب باید بداند که مشاور مثل دوست او در کنارش است اما اگر کم کاری از او سر بزند، با برخورد جدی مشاورش رو به رو خواهد شد.

مشاوره کنکور چه فوایدی دارد؟

مسیر کنکور پر از فراز و نشیب است. همچنین یک داوطلب تنها برای یک بار این مسیر را پیش می رود بنابراین برای اینکه بتواند در این مسیر بهترین نتیجه ممکن را بگیرد، باید از راهنمایی یک فرد با تجربه، مسئولیت پذیر و دلسوز استفاده کند. در این صورت است که می تواند به موفقیت برسد. چون با حضور مشاوری که خود این مسیر را رفته، انگار یک چراغ راهنما در دست دارد و قطعاً به بیراهه نمی رود.