همه داوطلبان برای شروع مسیر کنکور، ابتدا به انتخاب بهترین منابع کنکور فکر می کنند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم بهترین منابع برای یک از مهم ترین درس های رشته تجربی، یعنی زیست شناسی را بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهترین منبع زیست شناسی کنکور را بشناسید.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شما باید بدانید که بهترین منبع زیست شناسی کنکور و یا بهترین منبع هر درس دیگر، باید توسط خود شما انتخاب شود. بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما با بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای دوست شما متفاوت است. حتی منبع زیست شناسی که رتبه یک کنکور استفاده کرده، نمی تواند بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما باشد.

به عبارتی هرکس باید با بررسی منابع موجود در بازار، بهترین منبع زیست شناسی کنکور را مخصوص خودش انتخاب کند. بهترین منبع زیست شناسی کنکور باید:

  1. درسنامه های آموزشی داشته باشد که برای شما قابل فهم باشد.
  2. در درسنامه های آموزشی نکات مهم کنکوری را به زبان ساده توضیح داده باشد.
  3. با ارائه مطالب خارج از کتاب، شما را به بی راهه نبرد.
  4. تست های متنوع و کاربردی حول مطالب کتاب درسی داشته باشد.
  5. تست های کنکورهای سراسری را مورد بررسی قرار داده باشد.
  6. برای سوالات، جواب های کامل و قابل فهم ارائه داده باشد. به طوری که بعد از تست زدن و بررسی جواب ها، اشکالات شما رفع شود.
  7. و در نهایت اینکه بهترین منبع، منبعی است که بتواند مثل یک معلم خوب و با تجربه، باعث یادگیری درست شما شود. به همین دلیل است که می گوییم بهترین منبع برای هرکس متفاوت است و هر داوطلبی باید بهترین منبع را برای خودش بیابد.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور چه منابعی هستند؟

در این بخش می خواهیم بهترین منبع زیست شناسی کنکور را در سه سطح مختلف معرفی کنیم. باز تکرار می کنیم که بهترین منبع برای هر داوطلبی متفاوت است و به همین دلیل است ما می خواهیم بهترین منبع زیست شناسی کنکور را در سه سطح معرفی کنیم.

سطح قوی

از معرفی بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای داوطلبان با سطح قوی شروع می کنیم. از نظر ما کتاب تست IQ گاج، پاور تست مهر و ماه و فصل آزمون خیلی سبز برای داوطلبان قوی بهترین منبع زیست شناسی کنکور هستند و جزو منابع رتبه برتر های کنکور تجربی در درس زیست شناسی اند. برای زیست دوازدهم، پاور تست مهر و ماه کتابی است که هم از نظر تست متنوع است و هم سطح تست ها متوسط رو به بالاست. پاسخ نامه خوبی هم دارد و به عنوان بهترین منبع زیست شناسی کنکور شناخته می شود.

کتاب های دیگری که در بازار هستند به خوبی این کتاب ها نیستند. پیشنهاد می کنیم که از کتاب IQ گاج به عنوان منبع دوم استفاده کنید و پاور تست مهر و ماه را در اولویت قرار بدهید. دقت کنید که زیست شناسی با ضریب 12 بیشترین تاثیر را در نتیجه کنکور شما دارد. بنابراین در انتخاب بهترین منبع زیست شناسی کنکور دقت کنید.

سطح متوسط

اگر در درس زیست شناسی سطح متوسط دارید، بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما، کتاب میکروطبقه بندی گاج وخیلی سبز است.این منابع تست های زیاد و متنوعی دارند و برخلاف بیشتر کتاب های بازار، نکات خیلی ریز که فاقد ارزش کنکوری هستند، ندارند. بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای شما همین دو کتاب است و پیشنهاد می کنیم برای منبع دوم هم همین کتاب ها را مجدد مطالعه کنید.

سطح ضعیف

اگر در درس زیست شناسی، سطح ضعیفی دارید هم نگران نباشید. پیشنهاد ما برای شما مطالعه و بررسی کتاب های میکرو پایه و دوازدهم گاج و کتاب خیلی سبز دوازدهم است.فقط باید سعی کنید درسنامه های این کتاب ها را دقیق بخوانید و بررسی کنید و برای منبع دوم هم همین کتاب ها را مجدد بررسی کنید. سعی کنید کتاب میکرو گاج که بهترین منبع زیست شناسی کنکور برای سطح ضعیف است را در اولویت قرار بدهید.

امیدواریم این مقاله در انتخاب بهترین منبع زیست شناسی کنکور به شما کمک کند و بتوانید راحت تر بهترین منبع زیست شناسی کنکور را انتخاب کنید.